در دنیای اطراف

طرز تهیه قیمه نثار قزوینی

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۱۳ ب.ظ

طرز تهیه قیمه نثار قزوینی

Image result for ‫قیمه نثار‬‎

قیمه نثار یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی شهر قزوین است که به دلیل طعم خوبش در سراسر کشورمان فراگیر شده است. این غذا با مخلفات زیادی از جمله خلال پسته و خلال بادام طبخ می شود و یک غذای گران قیمت محسوب می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر قیمه نثار تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه قیمه نثار در ادامه با ما همراه باشید.


قیمه نثار قزوینی

مواد لازم قیمه نثار
گوشت بدون استخوان ۵۰۰ گرم
برنج ۳ پیمانه
زرشک ۱۰۰ گرم
خلال پسته و بادام ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین ۳ عدد
زردچوبه به اندازه لازم
نمک به اندازه لازم

قیمه نثار قزوین رستوران

Image result for ‫قیمه نثار‬‎

قیمه نثار خانم گل آور

ابتدا برنج را نسبت به نوع آن می خیسانیم تا نرم شود ، سپس آنرا با مقداری آب و نمک در یک قابلمه می ریزیم و می جوشانیم. زمانی که دانه های برنج نرم شدند و مغزشان سفت بود برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه داخل یک قابلمه مناسب مقداری روغن می ریزیم.و ته دیگ را به دلخواه نان یا سیب زمینی قرار می دهیم سپس برنج را اضافه می کنیم. چند قاشق آب و روغن روی برنج می ریزیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم برنج دم بکشد. در مرحله بعدی پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.و با مقداری روغن تفت می دهیم تا کمی سبک شوند. وقتی پیاز طلایی شد مقداری زرچوبه به آن اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم. در مرحله بعد گوشت را خرد می کنیم و به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم.پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد ، رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم ، کمی مواد را تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. پس از سرخ شدن رب گوجه فرنگی ، چوب های دارچین را داخل قابلمه می اندازیم.

قیمه نثار خانم صرافها

Image result for ‫قیمه نثار‬‎

قیمه نثار با مرغ

زعفران دم کرده را همراه با ۲ لیوان آب به گوشت اضافه می کنیم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم گوشت بپزد و نرم شود. وقتی گوشت به طور کامل پخت ، نمک را اضافه می کنیم. اگر نمک را زود اضافه کنیم باعث دیر پز شدن گوشت می شود.در یک تابه مناسب زرشک ، خلال پسته و خلال بادام را با کمی روغن تفت می دهیم سپس پودر قند را به آنها اضافه و مواد را زیر و رو می کنیم تا یکدست شوند. سپس مخلوط خلال پسته و بادام را کنار می گذاریم تا برای تزیین قیمه نثار از آن استفاده کنیم.پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه برنج دم کشید مقداری از برنج را با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم. برنج سفید را در دیس می ریزیم و روی برنج را با برنج زعفرانی ، گوشت و مخلوط خلال پسته و بادام تزیین می کنیم.

طرز تهیه قیمه نثار قزوینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی