در دنیای اطراف

کاربرد بوتاکس

شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۷، ۰۶:۲۴ ب.ظ

کاربرد بوتاکس

موارد کاربرد بوتاکس صورت در پزشکی زیبایی مو میگرن چیست در سایت علم سرا

کاربرد بوتاکس , کاربرد بوتاکس در پزشکی , کاربرد بوتاکس صورت

سلامت نیوز: بوتاکس از طریق یک سم تولیدشده از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ایجاد می شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، روش درمانی بوتاکس بیش از ۲۰ سال است که کشف شده و برای درمان اختلالات عصبی و چشمی استفاده می شود. درحالیکه اکثر افراد فکر می کنند بوتاکس یک روش درمانی برای چین و چروک های صورت است، دانشکده درماتولوژی آمریکا اعلام می کند سازمان غذا و دارو، استفاده از بوتاکس را برای موارد زیر هم تایید کرده است. – لوچی چشم ها. – پرش پلک ها. – اختلال حرکتی عصبی گردنی. – تعریق بیش از حد زیربغل، دست ها و پاها.با وجود تمام روش ها و تکنولوژی موجود که می توانند باعث شوند که شما جوان تر به نظر برسید، بوتاکس هم اکنون یکی از موثرترین روش های آرایشی است که فرد می تواند انجام دهد.بوتاکسچنانچه در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت تزریق به پوست شما برای کاهش ظاهر خطوط ظریف و چین و چروک بی خطر به نظر می رسد با این حال، همیشه برای این کارها استفاده نمی شود و فراتر از اهداف زیبایی دارد که بسیاری از مردم آن را می شناسند. چند نکته دیگر وجود دارد که مردم درباره بوتاکس از آن ها اطلاع ندارند و بسیاری از این موارد واقعاً شما را شگفت زده خواهند کرد.

کاربرد بوتاکس در پزشکی

محققان روسی در یکی از پژوهش‌های خود به دهلیز قلب افراد مبتلابه فیبریلاسیون دهلیزی، بوتاکس تزریق کردند. تحقیق این محققان بر اساس این فرضیه بود که بوتاکس می‌تواند ضربان قلب را آرام کند و کارایی آن را در پمپاژ کردن خون به بدن افزایش دهد. درنهایت، نتیجه تحقیق این محققان روسی نشان داد که تزریق‌های بوتاکس در تنظیم ضربان قلب افراد مبتلابه فیبریلاسیون دهلیزی تاثیر مثبت داشته است. دکتر پوکوشالوو و همکارانش از مرکز تحقیقاتی دولتی آسیب‌شناسی گردش خون در شهر نووسیبیرسک روسیه نتایج این تحقیق را در سال ۲۰۱۵ در مجله Circulation: Arrhythmia and Electrophysiology به چاپ رساندند. دکتر پوکوشالوو می‌گوید: «تحقیق آنها در مقیاس کوچک انجام‌گرفته است و بر اساس این تحقیق تزریق بوتاکس هیچ عوارض جانبی نداشته است، اما چنین تحقیقی باید در سطح وسیع انجام شود تا بتوان نتایج آن را قاطع دانست و عمومیت داد.» روحیه ما روی حالت صورت ما تاثیر می‌گذارد، اما آیا حالت صورت ما روی روحیه ما اثر دارد؟ دانشمند مشهور، چارلز داروین در یکی از مقالات خود در سال ۱۸۷۲ اذعان می‌کند که حالت چهره می‌تواند روی روحیه شما تاثیر بگذارد. دکتر فینزی می‌گوید: «در صورت غمگین بودن عضله‌های میان ابروها پیام غمگین‌بودن را به مغز می‌رسانند و این عضله‌ها ازآنچه شما می‌خواهید فعال‌تر می‌شوند.» به عبارت دیگر، افسردگی و غمگین بودن باعث فعال‌تر شدن عضله‌های میان ابروها و در نتیجه تغییر حالت صورت می‌شوند. دکتر فینزی و همکارانش برای آزمودن این نظریه خود یک گروه ۸۵ نفری از افراد مبتلابه افسردگی را از طریق یک سری تزریق‌های بوتاکس تحت درمان قرار دادند. دکتر فینزی و همکارانش نتایج این تحقیق را در سال ۲۰۱۴ در مجله Journa- of Psychiatric Research به چاپ رساندند. نتایج تحقیق آنها نشان داد که نیمی از این بیماران به تزریق‌های بوتاکس واکنش خوبی نشان دادند. به بیان دقیق‌تر، افسردگی حدود یک‌سوم از این بیماران یا بهتر شد یا تقلیل یافت. در این تحقیق هر تزریق بوتاکس ۱۰ دقیقه طول کشید و عوارض جانبی آن خفیف بودند. این عوارض خفیف شامل خونریزی کم یا کبودشدن بین ابروها و سستی پلک بود. به‌طور میانگین، تاثیر مثبت درمان بوتاکس برای ۳ ماه ادامه داشت. دکتر فینزی می‌گوید: «او و همکارانش همچنان در حال انجام آزمایش‌های بالینی در مورد کارایی و بی‌خطری تزریق بوتاکس در درمان افسردگی هستند و امیدوارند که به هدف نهایی خود یعنی گرفتن تاییدیه از سازمان غذا و دارو دست یابند.»

کاربرد بوتاکس مو , کاربرد بوتاکس چیست , کاربرد بوتاکس در درمان میگرن

فواید و خطرات استفاده از بوتاکس

تصور کنید که سم یک باکتری به پوست شما تزریق می شود و حقیقت ترسناک است، به خصوص اگر کسی این تزریق بوتاکس را انجام دهد که مجوز نداشته باشد.چیزی که ما به عنوان “بوتاکس” می شناسیم، در واقع نوعی پروتیین نوروتوکسینی به نام “بوتولینوم توکسین” یا “BTX” است.دو نوع (نوع A و B) از بوتاکس برای مصارف تجاری وجود دارد. نوروتوکسین گرفته شده از باکتری کلوستیریدیون بوتولینیوم است عموماً در گیاهان، خاک، آب و روده حیوانات یافت می شوند.

کاربرد بوتاکس در درمان میگرن

همان‌طور که می‌دانید، میگرن به بیماری ناتوان‌کننده‌ای گفته می‌شود که شامل علائمی همچون سردردهای شدید، حالت تهوع و استفراغ است. افراد مبتلابه این بیماری پس از تزریق بوتاکس برای برطرف کردن چین‌وچروک‌های صورت خود باکمال تعجب دریافتند که مشکل میگرن آنها برطرف شده است. به‌عبارت‌دیگر، افرادی که برای برطرف کردن چین‌وچروک صورت خود از بوتاکس استفاده کرده بودند به‌طور ناخواسته درد میگرن خود را درمان کردند. بر اساس این اتفاق محققان تحقیق‌هایی را انجام دادند و دریافتند که تزریق بوتاکس در اطراف سر و گردن می‌تواند به‌طور موثری باعث درمان درد میگرن شود. در سال ۲۰۱۰، سازمان غذا و داروی آمریکا تایید کرد که بوتاکس برای درمان میگرن‌های مزمن مفید است. برای تزریق درد میگرن از طریق بوتاکس، یک فرد بیمار باید هر سه ماه، ۳۱ تزریق بوتاکس در جلو، عقب و اطراف سرش انجام دهد. علاوه بر این، محققان در حال بررسی و مطالعه استفاده از بوتاکس در درمان دیگر شکل‌های سردرد هستند. در سال ۲۰۱۵ در مجله Cephalalgia تحقیقی به چاپ رسید که بر اساس نتایج آن تزریق بوتاکس باعث کاهش تکرر سردردهای خوشه‌ای شرکت‌کننده‌های تحقیق‌شده است. محققان این تحقیق نتیجه‌گیری کرده‌اند که برای تایید قاطع تاثیر بوتاکس در کاهش سردردهای خوشه‌ای باید تحقیقاتی در سطح وسیع انجام بگیرد.

کاربرد بوتاکس در صورت , کاربردهای بوتاکس , کاربرد تزریق بوتاکس

عوارض عجیب بوتاکس

بوتاکس، برای مسدود کردن ایمپالس های عصبی به ماهیچه ها در نظر گرفته می شود، اما در موارد نادر، سم به بخش های دیگر بدن سرایت می کند.هنگامی که این اتفاق می افتد، می تواند موجب فلج تنفسی، دشواری بلعیدن، دهان خشک، سخن گفتن به شکل افتاده، پلک های پایین افتاده، ضعف عضلانی، و حتی مرگ شود.در حالی که سازمان FDA، ریسک ها و هشدارها را در مورد استفاده از بوتاکس، با محصول همراه می آورد، اما همیشه در دسترس عموم قرار نگرفته است.

کاربرد بوتاکس در صورت

به عقیده انجمن پوست‌شناسی آمریکا پسوریازیس یک مشکل پوستی مزمن است که دلیل رخ دادنش، رشد بسیار سریع سلول‌ها است. باوجوداین، می‌توان از طریق بوتاکس این مشکل پوستی را برطرف کرد. این رشد سریع سلول‌ها در نقاطی از بدن همچون زانوها، آرنج‌ها، پوست سر، دست‌ها و پا رخ می‌دهد. دکتر ماریا هوردینسکی، رئیس بخش پوست‌شناسی دانشگاه مینه‌سوتای آمریکا و همکارانش در حال تحقیق در مورد تاثیر تزریق بوتاکس در درمان پسوریازیس هستند تا از آن به‌عنوان جایگزینی برای داروهای موضعی یا نوردرمانی استفاده شود. دکتر هوردینسکی می‌گوید: «نتایج اولیه تحقیق ما نشان داد که حتی درمان‌بخشی از این مشکل پوستی از طریق بوتاکس نیز می‌تواند برای فرد سودمند باشد.» او خاطرنشان می‌کند که مرسوم‌ترین عارضه جانبی استفاده از بوتاکس این است که ناحیه درمان شده دچار خارش می‌شود. دیگر عوارض جانبی شامل درد موضعی یا عفونت است. در موارد نادر، بوتاکس تزریق‌شده به محل آسیب‌دیده ممکن است به‌جاهای دیگر بدن منتشر شود و درنتیجه بی‌اختیاری ادراری، سختی در نفس کشیدن و بلعیدن غذا یا مرگ را به بار آورد. در مورد بی‌خطری بوتاکس در درمان مشکلات پوستی و همچنین مدت‌زمان کارایی آن تحقیقات بیشتری باید انجام بگیرد.

کاربردهای بوتاکس در پزشکی , موارد کاربرد بوتاکس , کاربردهای درمانی بوتاکس , کاربردهای زیبایی بوتاکس

بوتاکس برای زیبایی چهره

۲۳ سال پیش دانشمندان اولین بار پیشنهاد کردند که استفاده از سم بوتولونیوم برای حذف چین و چروک و خطوط ظریف استفاده شود با این حال، قبل از این که از آن برای این اهداف استفاده شود، FDA برای استفاده در درمان گردن و گلو در سال ۲۰۰ تاییدش کرده بود.سپس در سال ۲۰۰۲ به طور رسمی توسط FDA برای استفاده ظاهری تایید شد و بیشتر دنیای غرب را تحت تاثیر قرار داد. پس از تنها یک سال در دسترس بودن برای استفاده آرایشی، بوتاکس، فروش بیش از ۴۴۰ میلیون دلار آمریکا را به تنهایی تولید کرد. از آن زمان، بوتاکس، برای استفاده های بیشتر و بیشتری مورد تایید قرار گرفت و این روش منجر به افزایش فروشش شده است.

کاربرد بوتاکس مو

– بوتاکس مو روشی است که به وسیله آن آمپولی که حاوی پروتئین ها و مواد معدنی و طبیعی، کراتین و اسید هیالورونیک و اسید آمینه است، می تواند موها را به صورت عمقی آبرسانی کند. برخلاف سایر روش های آبرسانی مو، بوتاکس، مو را از ریشه تا نوک مرطوب می کند و می تواند خشکی موها که معمولا در اثر استفاده مرتب از سشوار ایجاد می شود، ترمیم کند و موخوره را از بین ببرد. این آمپول قابل خریداری است و می توانید از آن در آرایشگاه یا خانه استفاده کنید.

بوتاکس در شیردهی,بوتاکس در شیردهی نی نی سایت,بوتاکس ابرو در شیردهی,بوتاکس در شیردهی

بوتاکس چگونه کشف شد؟

چه کسی ممکن است فکر کند که یک بسته سوسیس در دهه ۱۸۰۰ می تواند به “داروی معجزه” زیبایی که امروزه “بوتاکس” نامیده می شود منجر شده باشد؟ !در دهه ۱۸۲۰، دکتر جاستینوس کرنر در حال مطالعه دسته ای از سوسیس های سمی بود که چندین نفر از مردم آلمان را به قتل رسانده بود.دکتر کرنر اظهار داشت که در این سوسیس ها چیزی وجود داشت که بیماری به نام (آلمانی) “وورستگیفت” به نام “سمی” (سوسیس) به ارمغان آورده است.این زهر سوسیس همان چیزی است که ما امروزه به عنوان بوتولیسم می شناسیم، که این بیماری کشنده ناشی از مصرف نادرست سم بوتولینیوم است.دکتر کرنر تا آنجا رفت تا به خود زهری را که کشف کرده بود تزریق کند (که او را نکشت)، و کار او راه را برای مطالعه بوتولیسم در سال های آینده هموار کرد.

کاربرد بوتاکس چیست

سم بوتولینوم ( Botulinum toxin ) که با نام تجاری بوتاکس در ایران معروف است از سّم باکتری کلستریدیوم تهیه و برای فلج موقت عضلات تزریق می شود.تزریق بوتاکس پر طرفدارترین عمل زیبایی است که بدون نیاز به جراحی انجام میشود. اثرات بوتاکس بسته به تزریقات قبلی بین ۳ تا ۶ ماه به طول می انجامد و به طور متوسط هر ۳ تا ۶ ماه یکبار تجدید می شود . تزریق بوتاکس بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه به طول می انجامد و شروع اثر آن بین ۴ تا ۷ روز است .

بوتاکس در بارداری و شیردهی,بوتاکس در بارداری ضرر دارد,تزریق بوتاکس در بارداری,ایا بوتاکس در بارداری مضر است

بوتاکس یک سلاح خطرناک

فکر اینکه اجزای تشکیل دهنده اش برای جوان تر کردن افراد، می تواند بسیار مهلک باشد، سخت است.در دهه ۱۹۴۰، زمانی که دولت ایالات متحده شروع به تحقیق درباره سلاح های بیولوژیکی برای استفاده در مبارزه با دشمنانشان کرد، استفاده از سم بوتولینیوم در خط مقدم این تحقیق بود.بر اساس مقاله ای که در یک مجله پزشکی در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، آمریکا برای روسپی های چینی برنامه ریزی کرده بود که کپسول های کوچک پر شده از سم بوتولینیوم کشنده را در نوشیدنی مقامات ژاپنی پر کنند با این حال، این طرح هرگز عملی نشد چرا که قبل از این که قرص ها به آن افراد داده شود، ممنوع شدند.

بوتاکس درماتکس یا کنیتکس , بوتاکس درماتکس , بوتاکس درماتکس کانادایی

کاربرد بوتاکس

  • الهه موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی